Eerste stappen zetten richting AgileBA Foundation
Recent ben ik gaan nadenken over mijn verdere ontwikkeling als business analyst. Ik werk al een tijd in projecten, maar agile werken vraagt duidelijk om andere vaardigheden. Begrippen zoals iteratief werken en prioriteren komen vaak voorbij. Toch merk ik dat ik soms moeite heb om alles goed te plaatsen. Vooral de rolverdeling binnen agile teams roept vragen op. Ik wil beter begrijpen hoe een business analyst hier effectief kan bijdragen. Het lijkt me belangrijk om een sterke basis te hebben voordat ik verder ga. Losse informatie helpt, maar mist samenhang. Daarom ben ik benieuwd hoe anderen hun eerste stappen hebben gezet. Wat gaf jullie meer duidelijkheid?
11 weergaven

Ik herken die fase heel goed, omdat ik zelf ook zo ben begonnen. Wat mij destijds hielp, was een duidelijke introductie in agile business analyse. Ik zocht iets dat uitlegde hoe principes, processen en verantwoordelijkheden samenkomen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij informatie die voelde als Een solide basis voor bedrijfsanalisten. Daar werd stap voor stap uitgelegd wat een Agile Business Analyst doet. Vooral de aandacht voor requirements en samenwerking met stakeholders gaf mij meer inzicht. Het hielp om mijn rol beter te begrijpen binnen agile teams. Daardoor kreeg ik meer vertrouwen in mijn dagelijkse werkzaamheden. Het voelde alsof puzzelstukjes op hun plek vielen. Sindsdien kan ik gerichter verder leren.